TTC JOURNEY : PART 13 (DISCUSSION)

    Assalamualaikum w.b.t teman teman seperjuangan semua. Semoga belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru 2021 untuk semua ๐Ÿ’™ Sedar tak sedar dah masuk tahun ke-4 juga perkahwinan aku dan suami tahun ni , disebabkan kami kahwin pada bulan 12 makanya, aku tegaskan usia perkahwinan kami baru memasuki tahun ke-3 lebih tepat. Hehehehe ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜Ž

Kalau korang dah baca entry sebelum ni aku cerita tentang result HSG kan. Result yang telah memberi kami 1 pilihan untuk mendapatkan zuriat adalah dengan cara IVF. ๐Ÿ˜Š Kami suami isteri pandang ujian ini dengan cara dan sudut yang positif, mungkin ini ujian untuk kami. InsyaAllah, kami kuat untuk ujian ini dengan izin-Nya. Balik rumah bincang dengan suami , bila nk buat IVF. So, suami decide buat jer terus sekarang. ๐Ÿ’

Aku dah mula mencari supplemen yang sesuai sebagai persediaan sebelum memulakan rawatan IVF. Kalau boleh biar badan dah ready. Setelah membuat kajian dan carian yang terperinci, aku decide untuk ambil beberapa supplemen dari Shaklee. Rasanya  ramai dah kenal kot Shaklee ni. Aku mula ambil B Complex Folic Acid Shaklee sebagai permulaan. Aku beli dari akak ni https://linktr.ee/nidini, bole la kalau korang nak cuba. ๐Ÿ’Š

Result HSG aku hari tu (Right tube blocked , left hydrosalpinx with patent tube), tiub kanan blocked, tiub kiri sedikit bengkak. Doc bagi pilihan hari tu sama ada nak buat Laparoscopy (check tiub bengkak) atau IVF terus. Bila tanya doc cost untuk Laparoscopy pun sama jar dengan IVF, makanya suami terus decide untuk IVF jer terus. Laparoscopy tu InsyaAllah, bila dah selesai semua baru plan untuk rawatan itu. Apa-apa pun moga Allah permudahkan urusan-urusan kami ini. Moga Allah perkenankan usaha-usaha kami ini. 

Aamiin Ya Mujib. ๐Ÿ’—

Aamiin Ya Mujib. ๐Ÿ’—

Aamiin Ya Mujib. ๐Ÿ’—

InsyaAllah, kami akan teruskan IVF. Next entry aku akan cerita perjalanan IVF kami untuk korang.


p/s: Perjalanan yang penuh cerita


Korang kalau ada apa-apa soalan komen la kat bawah, aku cuba jawab mana mampu.

Hanya kita faham kita

Sambungan PART-14 ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

❤️ ๐Ÿงก ๐Ÿ’› ๐Ÿ’š ๐Ÿ’™ ๐Ÿ’œ



0 comments