MAK SU PERGI SELAMANYA (HONG KONG - MALAYSIA)

Assalamualaikum..

10 NOV 2018 / 8.30 PM

Waktu nie tengah masak Mee Wantan kat suami sebab baru balik dari NSK. Elok siap masak dapat kol dari Pak Su kat HK. Tapi tak sempat jawab sebab kalut dah tu dia kol guna wassap jar. Line tak ok sangat. Tiba-tiba lepas 10 minit macam tu Abg wassap dalam group dia tulis Mak Su dah pergi selamanya. Al-Fatihah. Waktu ni tak tau nak rasa apa kemudian terus teriak kat suami. Allahu, Mak Su betul2 pergi tinggalkan kami semua sekarang. Sampai sekarang macam tak percaya tapi itulah hakikatnya. Aku pon video call Pak Su kat HK dan tengok semua budak2 tu tengah teriak sebab Mummy depa dah tak ada.

p/s : Mee Wantan, Wantan tak ada letak isi ayam jerr ðŸ¤©


Kemudian aku pon telefon mak kat Perlis, sebab sekarang tengah fikir macam mana Pengurusan Jenazah Mak Su kat sana (Hong Kong). Memang tak ada penyelesaian melainkan kami perlu pergi kesana. Yang pasti Mak Abah akan ke HK tapi tengah pikir sebab siapa yang nak teman Mak Abah pula. Abg nak teman dia baru cuti p HK tengok Mak Su bulan 9 hari tu, Kak Cik Sofiea nak p dia ada presentation FYP, aku plak dah lar apply cuti balik Perlis seminggu, pastu nak p HK lagi. Macam mana tu???Adoii. Satu lagi aku passport pon tak ada lagi.. Adoiii...Adoiii.. Setelah difikir dan dibincangkan terpaksa lar aku korbankan cuti apa yang ada..huhu

So, 11 Nov 2018 Ahad, bangun pagi siap terus p UTC Pudu nak buat passport dulu. Sampai kaunter depa kata passport habis dah. Adoiiii.. Pastu tak tunggu lama p UTC Sentul pula. Sampai UTC Sentul ambil giliran tengok2 200 lebih orang lagi dok tunggu. Allahu, dengan tiket tak beli lagi, dalam hati fikir sempat ke tidak ni. Sabar jer larr menunggu hingga siap. So, aku pon balik lar dengan suami tercinta. Padahal dalam hati dok fikir boleh ka aku tinggal suami aku sesorang ni. Hurrmmm,macam-macam dalam pala masa ni, dengan nak pikir Mak Su tak dak sapa setel kat sana dengan nak tinggal laki sesorang kat rumah. Adoiiii..

Sebelum balik rumah singgah SOGO dulu sat cari kasut nak pakai p sana sebabnya aku tak dak kasut sport lagi. Kat sana sah2 kena jalan banyak. Da beli kasut terus balik rumah tapi singgah Money Changer dulu kat Sunway Giza tukar duit RM500+++ dapat lar dalam 1000 HKD. Sampai rumah terus suami on lappy dia beli tiket AirAsia. AirAsia jar lar murah pon. Murah tak  murah pon semua harga tiket pergi balik 3 orang RM2349.60. Setel beli tiket siapkan diri dan barang jela. Mak Abah malam tu dah otw datang rumah sebab tiket flight 8.40 pagi esok, maksudnya sebelum subuh kami dah kena ada kat KLIA..huhu


p/s : Setel buat Passport dan beli tiket, sampai airport print jer kat Kiosk.


Next entry, aku sambung entry sebelah naa..Tak lar korang baca panjang sangat. ðŸ™‚

Update :
Kalau hangpa nak sambung baca bole p sini  ðŸ‘ˆðŸ‘ˆ

0 comments