TTC JOURNEY : PART 20 (MOVE ON)

Assalamualaikum w.b.t semua. Aku doakan korang semua dalam keadaan sihat saja semuanya disamping keluarga tersayang. Haishhh, lama sungguh nak update story ni yerrr. Semalam suami tegur, p lar sambung tulis blog tu. Boleh share apa apa info juga untuk orang lain kn. So, saya sebagai isteri menurut perintah. 😁

Last post hari tu dah share dengan korang my first attempt fail. So, lepas fail apa nak buat ? Move on jerr larr. Nak sedih lama lama pun tak dapat apa juga. Rasanya masa fail first attempt tu masih lagi PKP kan. Kehidupan PKP macam biasa lagi hari tu. Masih ada yang ‘Work From Home” dan ada juga dah start masuk ofis. Tapi lepas dah fail kami terus balik ke rumah kami lar. Sebab aku punya MC pun da abeh dan kena lar bekerja macam biasa. Rasanya around August 2021 masa tu. 


p/s: Dah fail 1st attempt hari tu terus pergi beratur ambil vaksin Covid. 😀

Tak ada apa apa yang menarik untuk tempoh  ini. Kami hanya menjalani kehidupan ini seperti biasa saja. Pergi kerja, balik kerja. Buat side income sikit dengan Shaklee masa ni. Masa ni aku aktif dengan bisnes Shaklee, Alhamdulillah memang betul betul membantu jana pendapatan masa ni. Musim PKP kan orang sangat mementingkan kesihatan sebab tu demand product kesihatan sangat tinggi.

Kemudian, bulan Oct 2021 kami pindah ke rumah sewa yang baru. Masih dalam kawasan yang sama cuma rumah jar lain sebab nak cari kawasan yang baru pula. 😁 


p/s : Pastu, cari rumah sewa lain pula.

Tapi Nov 2021, Allah uji sekali lagi keluarga. Adik perempuan aku kemalangan kereta. Kereta total lost, Alhamdulillah, adik aku ok saja cuma kaki saja yang mngalami kecederaan. Sekarang, dia pun dah selesai belajar dan dah nak kahwin dah bulan Dec ni. Doakan semoga segalanya dipermudahkanNya. Aamiin.


p/s : Dapat berita adik perempuan eksiden ni, terus dada berombak kuat. Tak leh tenang dah masa dapat news ni. Alhamdulillah, sekarang dah makin sihat beliau. 

Ok, tue la dulu aku nak share dengan korang. Next post nanti aku share next journey on my second IVF pula.😀

0 comments