TTC JOURNEY : PART 9 (FEMARA LETROZOLE SECOND CYCLE - UNSUCCESSFUL )

        Assalamualaikum warga TTCian semua. Alhamdulillah , masih lagi diberi nikmat kesihatan. Lama tak bercerita kat sini. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜ŠHari ni mood menaip ada sikit, rasa nak sambung TTC journey yang masih belum berakhir. Kalau yang follow TTC journey aku sebelum ni, bulan March hari tu aku repeat Femara Letrozole untuk second cycle lagi. Dengan harapan masa tu time PKP harap sangat 'lekat', tapi masih belum rezeki. Makanya, second cycle Femara Letrozole aku fail juga. CD13 (3 April) buat TVS, jumpa telur yang matang, 23 April period keluar tanpa rasa bersalahnya. ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข 

Hari period keluar tu aku terus wassap akak nurse Klinik Mey bagitau, akak tu bagitau rehat dulu, memandangkan bulan April dah puasa. Dia suruh aku rehat dulu, dan cuba secara normal dulu. Sangat kecewa bila fail second cycle Femara Letrozole. Tapi apa daya aku, bersedih itu perlu tapi tidak lar sehingga berhari hari. My very strongestt partner, suamiku..Satu satunya orang yang sentiasa bagi aku semangat. Ya, dia segalanya bagi aku weyh.  ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜. 

Dah confirm fail second cycle Femara Letrozole , fikiran dah ke arah next step dah iaitu IUI (Intrauterine Insemination). Memandangkan Doc pun suruh rest dan cuba secara natural dulu, aku pon stop sekejap jumpa doc. Plannya lepas raya pula continue consult. Sepanjang bulan April, May, Jun dan July kalau hampa nak tau, period aku jadi ting-tong pula. Period datang bulan April tu, kemudian bulan May sekali. Bulan Jun, July period tak datang. UPT test??? Mesti lar negative, kalau dah positive memang tak pening sangat. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Dah lar UPT negative, period tak datang pula. Sepatutnya lepas raya, around bulan Jun tu aku patut jumpa doc dah, tapi sebab agak banyak event lepas raya haji baru kami jumpa semula doc. Bulan August still tunggu juga period datang, tapi masih tak datang juga. Terus call akak nurse Klinik Mey buat appointment jumpa doc.

24 August 2020 - Jumpa semula Dr Salini, bagitau doc period tak datang , UPT negative. Doc pun buat TVS scan sikit, macam biasa. Telur yang tak matang banyak, tak ada tanda tanda nak period pun, dinding rahim nipis jerr. So, doc decide buat hormon test semula. Doc bagi ubat turun period dulu. Kemudian Day 2 or Day 3 ambil darah untuk buat hormone test. Masa jumpa Dr Salini ni memang terus discuss tentang IUI. Yesss, memang dah plan nak proceed IUI rasanya. Dah discuss dengan suami, InsyaAllah, IUI masih berkemampuan. Dr Salini pon terang dan bagitau, dia suruh buat hormone test dulu, dan betulkan hormon yang ting-tong tu. Kemudian proceed IUI. Sebabnya promo IUI RM 2020 masih belum tamat. Aku grab terus promo IUI tu, bayar deposit dulu RM 400. Promo ni termasuk HSG test dan SA test. Memandangkan HSG test kena buat Day 8 atau Day 9, aku decide terus buat HSG test lepas period nanti. Settle jumpa doc hari tu, ambil ubat dan terus balik.

JUMLAH BAYARAN KE-SEBELAS = RM 195 (Termasuk ubat turun period-Norculat)


Beberapa notes dari akak nurse tentang IUI cost ๐Ÿ˜Š



Korang kalau ada apa-apa soalan komen la kat bawah, aku cuba jawab mana mampu.

Hanya kita faham kita

Sambungan PART-10 ๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

❤️ ๐Ÿงก ๐Ÿ’› ๐Ÿ’š ๐Ÿ’™ ๐Ÿ’œ




0 comments